توصیه ها یی برای ورزش
ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

فصل تابستان فرا رسيده و بسياري از ما به دليل شرايط بهتر هوا مشتاق هستيم كه زماني از روز را به ورزش كردن اختصاص دهيم.درحالي ‌كه طرفداران ورزش كردن در هواي آزاد و فضاهاي سبز در اين فصل از سال بيشتر مي‌شود كارشناسان بهداشت عمومي تاكيد مي‌كنند كه براي ورزش كردن در هواي گرم حتما بايد توصيه‌هاي زير را جدي بگيريد:
- نوشيدن مايعات زياد را هرگز فراموش نكنيد. از آنجا كه در اين فصل هوا در فضاي آزاد بسيار گرم‌تر مي‌شود احتمال اينكه بدنتان آب بيشتري از دست بدهد افزايش مي‌يابد و گاهي اوقات بدون اينكه خودتان متوجه باشيد اين اتفاق مي‌افتد. همچنين ترجيحا از آب و نوشيدني‌هاي بدون كافئين استفاده كنيد.
- هرگز خودتان را گرسنه نگه نداريد. خوردن مواد غذايي سالم، امري حياتي است. ممكن است به دليل افزايش دماي هوا، اشتهاي شما كاهش يابد. در اين شرايط سعي كنيد از وعده‌هاي غذايي با حجم سبك‌تر و كم‌تر استفاده نماييد اما از گرسنگي طولاني مدت پرهيز كنيد.
- حتما در هنگام ورزش كردن لباس‌هاي سبك، روشن و آزاد بپوشيد. در اين مواقع پوشاك و البسه از جنس كتان، بهترين انتخاب هستند. اگر فعاليت بدني در فضاي آزاد باعث مي‌شود زياد عرق كنيد بهتر است پوشاكي را انتخاب كنيد كه براي دفع عرق بدن، طراحي شده باشند.
- قبل از خروج از منزل هرگز ضد آفتاب را فراموش نكنيد.
- از ورزش كردن به مدت طولاني در ساعات صبح خودداري كنيد و ترجيحا بعدازظهر را براي اين كار انتخاب كنيد.
- هنگام ورزش كردن نمك از دست رفته بدن را با انتخاب نوشيدني‌هاي مناسب، دوباره جايگزين كنيد.
- براي ورزش كردن مسيرها يا جايگاه‌هايي را انتخاب كنيد كه سايه دارند و از تماس مستقيم با نور خورشيد حتي‌المقدور خودداري كنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, :: 1:16 :: توسط : زرین

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم